500 Euro’luk yıldız: Iza Mlakar

Slovenya’nın Nova KBM Branik Maribor takımında forma giyen 1995 doğumlu genç yıldız adayı Iza Mlakar ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

BABAMIN SAYESİNDE VOLEYBOLA BAŞLADIM
1995 yılında dünyaya gelen Mlakar’ın sporla tanışması küçük yaşlarda olmuş. Küçük yaşlarda spora merhaba diyen Mlakar, 6 yıl boyunca jimnastik yaptıktan sonra eski milli sporcu olan babasının sayesinde voleybol oynamaya başlamış. Voleybola başlamasının en büyük etkenin ve ilham kaynağının babasını olduğunu ifade eden genç oyuncu, voleyboldaki yeteneğinin de genlerinde olduğunu daha sonra ise jimnastik yapmasının faydalarıyla yeteneklerini geliştirmesinde yardımcı olduğunu söylüyor.

DOKTOR OLMAK İSTİYORUM
Voleybolun yanı sıra tıp aşkının da olduğunu belirten Mlakar, bir gün doktor olmayı çok istediğini söyledi.

FAVORİ OYUNCUM “GAMOVA”
Voleyboldaki en çok beğendiği ve örnek almak istediği oyuncuyu sorduğumuz Mlakar, Dinamo Kazan’da forma giyen dünyaca ünlü yıldız oyuncu Ekaterina Gamova’yı sayabileceğini söylüyor.

TÜRKİYE LİGİ’NDE OYNAMAK İSTERİM
-Türkiye’de birçok voleybolseverin kendisini ülkemizde izlemek istediğini, ileride Türkiye Ligi’nde oynayıp oynamak istemediğini sorduğumuz genç oyuncu şu cevabı verdi:

“Eğer, Türk takımlarından bir teklif olsaydı harika olurdu. Daha önce milli takım ile Avrupa ve Dünya Şampiyonaları’nda Türkiye’ye 6 kez geldim. Türk voleybolu her yıl gelişmekte olan bir ülke. İlerleyen yıllarda bütün koşullar uygun olduğunda Türkiye Ligi’nde tabiki de oynamak isterim. Türk voleybolu iyi, profesyonel ve oldukça yüksek kalitede.

ÜZERİMDE BASKI YOK
– Voleybol dünyasının kendisinden gelecek adına oldukça umutlu olduğunu ve bunun kendisi üzerinde baskı yaratıp yaratmadığını sorduğumuzda genç oyuncu şunları söylüyor;
Hayır, üzerimde hiçbir baskı hissetmiyorum, çünkü işimin ne anlama geldiğini biliyorum. Sahada her zaman benden bekleneni yapmak ve hedefe ulaşmak için elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Bunu yaparken de zevk almaya bakıyorum.

TEKNİĞİM NESLİHAN’A BENZETİLİYOR
– Senin jenerasyonda Türkiye, Avrupa ve Dünya Şampiyonu oldu, hiç tanıdığın veya bildiğin Türk oyuncu var mı?
Tüm Türk oyuncuları gayet iyi biliyorum ve tanıyorum ancak hiçbiriyle kişisel olarak bir arkadaşlığım yok. 2 kez Neslihan Demir’e karşı oynama fırsatım oldu ve herkes bana tekniğimin onunkine çok benzediğini söyledi.

GENÇLİK İDOLÜM SHEİLLA’YDI
Kariyerimin en unutulmaz anı olarak Antalya’da Gloria Cup’ta VakıfBank ile oynadığımız karşılaşmada Sheilla Castro’ya karşı oynamak olduğunu söyleyebilirim. Çünkü gençlik yıllarımdaki idolüm Sheilla Castro’ydu.

SLOVENYA’DA PARA BÜYÜK PROBLEM
Mlakar, Slovenya’da lig kalitesinin çok yüksek olmamasının ve ülkesinde voleybolun çok popüler olmasının nedenini parayla alakalı olduğunu ve bu yüzden dolayı tüm oyuncuların ülke dışında oynamak istediğini belirtti. Ligde yer alan oyuncuların çoğunun genç ve tecrübesiz olduğunu söyleyen genç oyuncu, kendisinin de ancak 16 yaşında iken 1. ligde oynamaya başlayabildiğini belirtti.

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.